babyiloveyoutoo

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

nytt nytt nytt=D

Av babyiloveyoutoo - 2 augusti 2011 11:51

Hello hello nu vart de längesen jag skrev något alls här...men det har vart mycket på gång i livet och jag har knappt orkat bry mig om internet alls!!!!


  

* Vi har ju flyttat från götene hem till mamma, det var ensamt, trisst och jobbigt att bo ända borta i götene med bara 1 vän som även hon är allt för upptagen med sitt liv...visst vi umgicks en hel del men det är ändå något visst med mamma...hon hjälper mig så otroligt mycket i allt vad heter känslor och tingsrätten o.s.v


* När vi väl fixat och trixat för att änteligen få flytten hem till mamma klar så möter vi ännu en motgång=/
Ägaren till huset blev inte nöjd med att det krävdes en hel del renovering för att jag och familjen skulle klara en vinter där utan att frysa halvt ihjäl eller bli skuldsatta i elräkningar....så han bestämde sig för att han inte ville hyra ut alls=( så vi blev tvungna att hita ett nytt hus att hyra....ÄNNU en flytt på såå kort tid...men vad gör man vi hade ju ingen aning att det skulle bli såhär!


*nu har vi hittat ett nytt hus att hyra....jätte fint och isolerat så nu slipper vi frysa i vinter  


*här är oxå fritt för barna spring, lek o bus...  Natur

   


*nu ska bara allt annat fixas med....phu hur ska jag palla med allt? tur att jag har et jäklar anamma och leva instingt ha ha ha...
Det ska fixas dagis (vilket igenteligen inte behövs ricktigt än...igenteligen...jag går inte på soc så kostnaden för bara några få timmar för 2 barn på dagis blir skyhög...och än har jag ju inget jobb så dagis är inte livs nödvändigt än... Mamma går hemma hela tiden så hon kan hålla efter de små om jag skule få jobb o inte hunnit fixa o ordna med dagis... men då kommer ju mitt problem ALLA (speciellt en person som tjatar om det gämt, han kallas för J) andra verkar tycka att barnen MÅSTE gå på dagis typ NUUUU men varför tänk förr då hade man inget dagis att skeppa ungarna till var o varannan dag! och dessutom så nu för tiden finns det dagsumgänge och lek där man som familj kan gå och umgås och leka med andra familjer.... , jobb (jag har ingen utbildning och har ingen aning om vad jag vill jobba med men ajja något får jag väll försöka hitta på....dessutom så bor vi ju på landet så det är svårt för mig att ta mig någonstans om mamma e sjuk...eftersom jag inge körkort har...MEN


det blir det nästa i planeringen *körkort* )


* Jag har opererat bort halsmandlarna för jag har haft mycket problem med svullnad i halsen och halsfluss...så fort jag blev sjuk eller förkyld så svullnade halsmandlarna såpass mycket att jag knappt kunde andas med näsan ens=/ Men nu är det gjort för lite mer än 2 veckor sedan och jag är lite öm än=O

 


De första 1-2 dagarna efter operation var helt ok inte sådär dödligt ont utan lite smått skit ont bara...men sen AJJJJJJJJ   på 3-5 dagen var det som allra värst jag grät och enna skrek (jag som vuxen som tillome har fött 2 underbara barn till världen utan någon som helst smärtlindring) Det gjorde så ont.....  det strålade SMÄRTA upp i öronen och ner i bröstkorgen och de fjuttiga diklofenak och alvedon jag MATAde i mig tycktes inte hjälpa jag blev desperat och hade god jävla lust att slita av mig halsen!!!!!!!


jag ringde till sjukhuset och grät och grät om starkare smärtlindring men tyvärr kunde de inget göra för jag har opererat bort gallan en gång och då är det riskabelt med annan medisinering....jag hade god lust att helt enkelt ta mitt liv  ....ricktigt hemskt nu när man tänker på det vad smärta kan få en att tänka och vilja göra!!!!!


jag fick inte bära eller lyfta på 1 vecka vilket var fruktansvät jobbigt då jag har melody som bara är 11 månader och inte kan gå ricktigt än....men som tur e har jag min mamma...jag hade aldrig klarat allt detta i götene de e en sak som är säker.... jag tänkte ju först att ash halsmandlarna e ju inge att oroa sig för det kommer gå så smidigt att operera bort så de e lugnt men det skulle jag aldrig göra om!

*under den första veckan efter operation så kunde jag ju inte äta nått och jag gick ner 6 kilo bara poff (happy) men det gick snabbt över då jag inte har styrkan att låta bli mat och godis=/ nu e jag tjock igen och bara blääääää på mig!


ajja banta kan jag göra när jag e dö ha ha ha ha


*Melody fyller 1 år nu på lördag   (pappa helg tyvärr men men) vi firar henne nu på fredag i stället...jösses tänka sig att min lilla lilla tjejja e 1 år redan.....  

 


*och ja jag och barnens pappa J har kommit överens om att han har barnen varannan helg (vilket var meningen från början för nu typ 1½ år sedan) men det hände ju en massa och hemska misstankar uppenbarade sig...(misstankarna finns kvar än då inget är utrett) men....ja vad ska jag säga...

 


*smink, smink ,smink jag har förtillfället stor förkärlek till smink denna period...massa färger och härligt smink ha ha ha   

 

    

 


*vi har inte flyttat klart från de andra huset ricktigt än och så är det lite att renovera i mitt och auroras rum här i nya huset vilket tar sin tid nu när vi har flytt att tänbka på, mamma som tar kortison dropp (för sitt svullna öga nu efter giftsrauma) hon åker till göteborg 1 gång i veckan för sitt dropp och ska så göra i 12 veckor, hon har nu avklarat 6 veckor så halva tiden kvar.....efter kortison dropp kan man få en massa biverkningar som e bra jobbiga så mamma kan ju inte alltid köra bil o inte köra flytt då så allt tar ju sin tid!


(tyvärr kan vi inte direkt köra o inhandla renoverings material heller men mammas vän ska köra mig i slutet på veckan så de blir bra och snygga rummet här sen=D... ska bli skänt att få iordning de rummen här till mig o melody och aurora!!!


det var nog allt för mig just denna gången så tack o hej


Kram

 

 
 
Bella

Bella

2 augusti 2011 11:56

Hallå där, Allt bra med dig:)? kram bella

http://belladavis.blogg.se

babyiloveyoutoo

2 augusti 2011 12:18

hejsan hejsan jodå allt börjar bli bättre=D hur är det sj? kram isabella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av babyiloveyoutoo - 14 april 2013 23:07

Jag borde uppdatera här på bloggen oftare så inläggen inte blir så drastiska med förändringar o så   Lite nytt då: Jag är tillsammans med en underbar 2 barns pappa från Falköping. Niklas heter han och är den vackraste mannen i mina ögon   ...

Av babyiloveyoutoo - 16 oktober 2012 18:41

Åh nu har jag varit ifrån bloggen ännu mer än innan=O Mycket har ändå hänt sedan sist=O Numera så är jag jävligt singel...inget som jag ville igenteligen då jag verkligen gillar honom men men....livet ville väll annorlunda!   Mycket problem ...

Av babyiloveyoutoo - 8 maj 2012 16:01

Min Älskade farmor gick bort den 11 Februari-2012, Vilket var väldigt jobbigt för mig då jag inte hört av mig till henne på närmare 5 år och hade planerat att vi skulle åka dit veckan som kom men hon han att gå bort först=( Jag ritade denna bilden ...

Av babyiloveyoutoo - 9 februari 2012 15:17

Oj oj oj vad livet kan vara härligt=D     Jag sitter här och tänker på min älskade älskling "min festman" och jag känner mig så lycklig! Han Älskar mig och jag Älskar honom otroligt mycket!!!!!  Han är så underbart snäll och mysig och så är han s...

Av babyiloveyoutoo - 16 januari 2012 10:12

Underbara tid Jag är tillsammans med min älskling stephan! Åh jösses vad jag älskar honom, det känns i hela kroppen. Ändå så blev vi tillsammans den 9/1-2012 och idag är det den 16/1-2012  så vi har ju inte vart tillsammans så länge men jag hop...

Presentation


Lite om mig o mitt liv som ensamstående 2-barns mamma vid 25 års ålder;D

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards